• Triliçe


    Blogda dursun tarifi. Herkes yaptı. Hem de çok sevenler kaç kere yaptı. Gerçekten yerken çok hafif olduğu düşünülen ve lezzetli bir tatlı. Bizde severek yiyoruz. 1 gün önce yaparsanız daha lezzetli olur.

    Malzemeler:

    • 6 yumurta
    • 1 su bardağı şeker
    • 1 su bardağı un
    • 1 paket kabartma tozu
    • 1 paket vanilya
    • 1 litre süt
    • 2 paket krema
    Karamel sosu için 5 kaşık toz şeker, 1 çorba kaşığı tereyağ, 1 paket krema

    Yapılışı:
    1. Yumurtanın aklarını ayırıp önce tek başına sonra1  bardak şekerle, sonrada sarılarını ekleyip bir  güzel çırpın. Beyazları sarıları katmadan önce köpük köpük olacak.
    2. 1 bardak un kabartma tozu, vanilya ilave edip alttan ala ala kaşıkla karıştırın. Sönmesin yani beyazlar.
    3. Kare borcamı yağlayıp üzerine dökelim. 160 derecede 40 dk civarında pişirin.
    4. Soğuyanca dilim dilim yapıp , başka bir kapta karıştırdığımız süt ve kremaları üzerine dökelim. Ertesi gün yenmeye hazırdır.
    5. Servis yapmadan önce 5 kaşık toz şekeri tavaya koyun. Şeker eriyip karamel rengini alınca, üzerine 1 kaşık tereyağ atacağız ancak tereyağ hızlı yanar ocağın altını kısın ve hızlı hızlı karıştırın. 1-2 dakika şekerle tereyağ birbirine geçsin. 1 paket kremayı ekleyin ( 200 ml olan) topaklanabilir panik yapmayın ısınınca açılacak. Topaklarınız açılınca, şekerleriniz eriyince karamel olmuş demektir.

7 yorum:

  1. gozdeninevi dedi ki...

    Ben bu tatlıyı hep hazır yiyordum kendimde yapabilirmişim :))

  2. durutarifler dedi ki...

    Kesinlikle . Çok kolay :)

  3. Ada Deniz dedi ki...

    Sanırım bu tatlıyı yapmayan bir ben kaldım. Denemeli aslında...

  4. audrey dedi ki...

    elinize sağlık ben henüz denemedim amadeneyeceğim tabi..

  5. lezzettramvayı dedi ki...

    çok güzel görünüyor ellerinize saglık

  6. mutfagabuyrun dedi ki...

    sabah sabah nasılda canım çekti.harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  7. bahareli dedi ki...

    çok severim. elinize sağlık